duminică, 2 august 2015

Se poarta zambetul!





         Astăzi jos masca fățărniciei! Femeia din mine a învins deși nu îmi place să recunosc.Cand spun femeia din mine mă refer la pasiunea înnăscută pentru cumpărături. Astăzi am simțit o nevoie imperioasă să îmi cumpăr un zambet nou. Prea mult am purtat întipărită pe chip masca tristeții, asemenea unei rochii care iți vine bine, dar de care la un moment dat obosești, și, deși ți-e draga, simți nevoia să o înlocuiești, fie pentru că nu mai e la modă, nu ți se mai potrivește dimensiunilor sau în ultima instanță e un pic cam uzată și acest lucru începe să se vadă.
     Asta am văzut și eu în oglinda inimii mele, și, ca o femeie cochetă, (rușine să îmi fie) am deschis șifonierul meu interior, căutând cu febrilitate printre umerașele pe care stăteau atârnate stările mele anterioare și pe rafturile unde așezasem, în timp, împăturite frumos, niște trăiri cu miros plăcut de amintiri. "Eu nu am ce purta" am decretat nemulțumită de cele câteva zâmbete existente acolo, boțite și un pic șterse. A fost (din nou rușine) reacția aceea, a femeii stilate care știe că nu poate merge la o petrecere îmbrăcată cu ceva ce nu se potrivește evenimentului sau momentului când acesta se desfășoară. Aveam un zâmbet de poză pe raftul de sus, un altul pentru cei cărora nu le place să mă vadă tristă, unul pentru cei pe care e mai bine să îi mint că sunt bine și încă unul pe care îl arboram uneori ca să mă amăgesc pe mine însămi.
Și ce magazin mai luxos în care să pot cheltui cu generozitate bruma de câștiguri sufletești acumulate recent, decât strada, locul unde pot găsi cu ușurință niște zâmbete frumoase care să facă parte din noua mea colecție
    Aș vrea mai întâi zâmbetul unui copil, acel zâmbet de o inocență dezarmantă, cu care te invită în lumea lui, a jocului cu jucăria preferată pe care a găsit-o dimineața sub pernă, prima descoperire a minunilor ce se vor succeda în viața lui, atât timp cât va crede în ele.
Apoi, aș vrea să întâlnesc zâmbetul adolescentei care trăiește prima dragoste, convinsă fiind că el este alesul și vor îmbătrâni împreună frumos. De ce vreau zâmbetul ăsta? Pentru că are în el încrederea pe care ți-o dă iubirea împărtășită, are în el puritate și speranță.
Cel de-al treilea zâmbet din colecția mea trebuie să fie unul magic, așa cum este cifra care îl reprezintă. Să fie zâmbetul femeii îndrăgostite care rostește da în ziua nunții ei și care se transmite neîndoielnic și pe fața celui pe care îl ține de mână. Îl vreau pentru că este zâmbetul pe care nu îl vei uita niciodată, indiferent de ce îți oferă viața, este zâmbetul de început în călătoria familiei, cel cu care trebuie să pleci mereu la drum.
Nu poate lipsi din colecția mea zâmbetul unei femei, la prima ora a dimineții fericită că partenerul ei i-a urat o zi bună și i-a spus că arată minunat. Simplu și natural, nimic imposibil, dar puținul acesta valorează atât de mult pentru sufletul unei femei, și din păcate sunt atât de puține care primesc acest "infim puțin". De ce are valoare atât de mare? Pentru că o înfrumusețează și o face să se simtă specială. Va fi frumoasă tot restul zilei.
Ce ziceți de zâmbetul unei mame care își strânge la piept copilul culcându-i capul pe sânul ei, și simțind că acolo este concentrată semnificația întregii ei existențe
Colecția mea nu ar fi completă dacă nu aș adaugă zâmbetul unei bunici care își așteaptă în fața porții larg deschise nepoții cărora le-a făcut bunătăți, și pe care îi îmbrățișează fericită, mulțumindu-i bunului Dumnezeu că i-a mai dăruit încă o zi să se bucure de prezența lor.
Iar piesa de rezistență colecției mele, care este cea menită să încheie apoteotic un spectacol de vis, este zâmbetul omului, bărbat sau femeie, aflat în amurgul vieții, un zâmbet cald și liniștit în care nu citesc nici teamă, nici resemnare, ci acceptare și împăcare cu sine și cu viața pe care a dus-o cu realizări și împliniri, cu eșecuri și dezamăgiri, cu tot ceea ce ea, viața oferă în curgerea ei. Este zâmbetul care arată valoarea și importanța ființei umane aici pe pământ.
Astfel aș vrea să îmi reînnoiesc garderoba de zâmbete, o garderobă perfecta așa cum este ea alcătuită din cele 7 (cifra perfecțiunii) piese. Deci, vă aștept în magazinul existenței noastre de zi cu zi, să-mi dăruiți în schimbul prieteniei mele câte o mostră din zâmbetele voastre minunate, dragii mei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu