miercuri, 22 iulie 2015

Oamenii sunt precum cărțile, merită citiți !

  Mă întreb uneori, poate fără temei, cum voi putea să-mi mențin echilibrul interior, puterea de a rezista într-o lume pe care acum o descopăr, pas cu pas, ca pe un labirint complicat de experiențe complexe din care trebuie să învăț că eu sunt singura care pot să găsesc ieșirea. Uneori mi se pare simplu și mă amăgesc spunând ca e prea curând și că mi-ar plăcea să mai zăbovesc o vreme în această aventură a redescoperirii de sine, prin trăiri și frământări care îmi pot consolida caracterul și mă pot defini ca (non)valoare printre semenii mei. 
  Alteori, când mă trezesc din greșeală într-un ungher blocat simt cum panica mă cuprinde și regret oportunitatea ratată în vremea când ieșirea se afla în fața mea limpede și clară. Să se numească nehotărâre? Să fie poate teama de a abandona o stare, deși dureroasă totuși familiară, pentru un necunoscut tentant dar nesigur, care ar putea să îmi aducă mai multă nefericire decât ceea ce știu?
   Sinceritatea mă îndeamnă să recunosc că mă tem de oamenii pe care i-aș putea întâlni în "asa-zis noua mea viață", și pe care i-aș putea vedea altfel decât sunt ei în realitate, lăsându-mă înșelată ca de o carte cu ilustrații frumoase, dar al cărui conținut este banal și neimportant.
  Și totuși, mi-amintesc că pe vremea adolescenței mele, când lectura era un stil de viață și țineam în mână o carte, era ca un fel de promisiune, ca o responsabilitate pe care mi-o asumam din momentul în care citeam primul rând. Simțeam că datorez omului care și-a consumat timp si energie să o scrie, tributul parcurgerii ei, de la prima la ultima fila, încredințata fiind ca voi găsi acolo măcar un lucru frumos care merită să fie interiorizat si transmis mai departe.
  Dacă oamenii sunt precum cărțile atunci trebuie să îmi fac curaj să conchid că ei trebuie "citiți" pentru că în sufletul lor se pot ascunde atâtea frumuseți nebănuite, tributul omului către om.
  Sunt mii de cărți pe care nu le-am citit și sunt mii de oameni pe care nu-i voi cunoaște....deci sunt în siguranță!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu