vineri, 24 iulie 2015

Mă iubeste ?! Nu mă iubește ?! Contează ? II   

   Paradoxal este că nici nu știam cine și cum trebuie să mă iubească, important era să fiu iubită și gata. Auzisem că există iubire, le văzusem pe fetele mai mari decât mine rostind aceeași incantație și nici nu puteam să trăiesc fără iubirea asta rotundă sau alungită, cuprinzătoare sau înghesuită. Ce era nu știam dar pe vremea aceea naivitatea mea era atât de folositoare, căci nu întreprindeam cercetări inutile. Într-un cuvânt habar n-aveam cum e cu iubirea dar era un "must-have" imperativ, un fel de tabletă a copiilor moderni.
   Acum, ani mai târziu, nu mai dau atacuri barbare asupra salcâmilor pentru că le cunosc răspunsul, invariabil încurajator, astfel încât noi oamenii să credem în miracolul ei ca sentiment, ca atitudine și trăiri. Maturitatea noastră salvează salcâmii de furia căutării unui răspuns care acum se schimbă și nu mai rămâne mă iubește, nu mă iubește -mă iubește, ci mă iubește, nu mă iubește- contează?
   Copii sau adulți certitudinea că ești iubit este foarte importantă și ar fi atăt de ușor de aflat dacă am mai crede cu naivitatea copilăriei în puritatea ei. Atunci nu știam ce înseamnă și o doream, acum am învățat ce este și deși o doresc la fel de mult, nu sunt sigură că dacă aș ține în palmele mele certitudinea unei iubiri aș mai simți aceeași euforie de atunci, când degetele mele desprindeau bănuțul din capătul doveditor. Poate pentru că acum iubirea nu mai este un must-have al existenței adulte ci un can-have, o posibilitate teoretica care dă atât de mult de furcă sufletelor noastre când vine vorba de a pune în practică un sentiment atât de complex pe care toți ni-l dorim durabil și nu doar sezonier.
   Spun sezonier pentru că nu îmi amintesc să fi avut nevoie de certitudinea iubirii când mergeam la bunici în vacanțele de iarnă. Cum supraviețuiam oare fără iubire până în primăvara următoare? Poate asemeni ursului în hibernare mă hrăneam din certitudinile dozate în interiorul meu de cu vară.
   Mâine nu o să mai visez sub salcâm, ci o să ies "afară". Sunt curioasă dacă o să îmi văd umbra...

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu