luni, 12 octombrie 2015

Intrebări si răspunsuri.

Caut răspunsuri la întrebări,
Nepuse de nimeni gândului meu.
Găsesc întrebări ce nu au răspuns,
Căci nu sunt rostite de-acolo de sus.
Cine să întrebe de ce sunt aici,
Cine să știe care mi-e drumul,
Așternut înainte-mi fără să-l văd,
Bâjbâind în derivă ca noaptea prin lume,
Socotind pas cu pas distanța spre zi.
   
Caut răspunsuri fără întrebări,
Rătăcite absurd prin mii de idei,
Agățate tacit de semnu' întrebării,
Menite să scurme în noianul de vorbe,
Ce-aduc a sentințe fără proces.
Găsesc întrebări în retorica minții.
Țesute acolo în fină rețea,
Cu ochiuri perfecte ce lasă să intre,
Îndoiala că așteptau vreodată răspuns.
   
Caut răspunsuri de după întrebări,
Ce nu-și mai au rostul în logica firii,
Șterse de timpul trecut peste ele,
Prea mult așteptate, prea puțin înțelese,
Smulse cu forța din guri amuțite.
Găsesc întrebări în urma durerii,
Prea ascuțite să fie uitate,
Lovind colțuroase în pereți de poveste,
Goliți de culoare, înnegriți pe alocuri.
   
Caut răspunsuri, găsesc întrebări,
Unele-mi plac, altele-s grele,
Unele vin, prăvălite la vale,
Altele pleacă, împinse în sus.
Găsesc întrebări cu zeci de răspunsuri,
În grilă croită din test aritmetic,
Un plus sau un minus așezat la-ntâmplare,
Îmi spulberă crezul că este vreo noimă,
Să vrei absolutul, trăind relativ  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu