joi, 29 decembrie 2016

Femeile măritate sunt cele mai sociabile ființe de pe planetă !

A fost Crăciunul ! O sărbătoare frumoasă cu niște semnificații profunde, trecute subtil pe planul secund și devenită în ultima vreme o sărbătoare atât obsesiv familistă de te face să intri în depresie la ideea de singur imediat ce trece Mos Nicolae.
Pentru a evita alunecarea inexorabilă spre tristețe am ales să călătoresc, dar cred ca stereotipiile și tarele unei normalități artificiale nu ne părăsesc nicicând și niciunde !
Hotărât lucru ! Femeile măritate sunt cele mai sociabile femei de pe planetă. Așa am aflat eu în această călătorie de la o doamnă mândră nevoie mare de acest statut, purtat ostentativ ca pe o bijuterie prețioasă de 24 de karate veritabile, ca să poată fi admirată, invidiată:
 - De aia ești singură că nu ești sociabilă !
Remarca aceasta intelectuală, înțeleaptă și covârșitor de adevărată din perspectiva celei care trăiește “în rândul lumii” era adresată unei doamne singure, care din motive personale refuzase să îi arate cumpărăturile făcute pe parcursul călătoriei. Eticheta a venit spontan, fără circumstanțe atenuate pentru motivația fiecăruia dintre noi în (ne)alegerea statutului personal.
Am reflectat o vreme la afirmația doamnei, la comportamentul doamnelor care au generat aceste frământări, fără să pot hotărî cine are dreptate. 
Confirmarea ideii de socializare și a calității de “ femeie sociabilă” eligibilă pentru viața de cuplu, a venit ca o ironie a sorții, câteva ore mai tărziu când “sociabilele” au schimbat la un popas ca impresii de călătorie rețete de supe. Așa da ! Că doar de aceea am plecat la mii de km distanță ca să știu ce gătește vecina mea de scaun !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu